nedeľa 24. júna 2007

LSB

Pred dvomi tyzdnami sme sa s Azzom a Shaunom stretli u nas na dome, aby sme konecne ochutnali prve nase vlastne pivo. Dali sme mu nazov LSB (Land Street Beer) podla ulice kde sa vyraba. Vypili sme asi 4 piva kazdy a musim povedat, ze je to pivo velmi inkonzistentne. Jedno pivo bolo dobre, druhe zas chutilo ako cukrova voda, dalsie nam vypenilo po otvoreni a dalsie bolo strasne bublinkate, skratka sranda. Akoby povedal Forrest Gump - "To pivo je ako bonboniera, nikdy nevies co ochutnas."

Po prvej ochutnavke sme sa rozhodli zmenit niektore vyrobne postupy a to konkretne:
1. Presli sme na trojfazovy proces cistenia flias, aby tam neboli ani najmensie necistoty, ktore ovplyvnuju chemicky proces dozrievania
2. Musime klast vacsi doraz na presnost pri miesani ingrediencii - vsade rovnaky pomer cukru, vody, sladu, kvasinkoveho extraktu.
3. Zakupili sme "beer belt" - elektricky pivny opasok na sud, ktory udrziava konstantnu teplotu pri vyrobe piva.
4. Nechame pivo dozrievat o tyzden dlhsie.

Navrhovane zmeny sa ujali viac ako dobre a druha varka piva uz bola vyrazne lepsia. Samozrejme, ze to nie je tak kvalitne ako ceske alebo slovenske pivo, ale urcite je lepsie ako australske a aj vyrazne lacnejsie, takze som viac ako spokojny. Momentalne este skusame viacere typy sladovej zmesi, aby sme nasli optimalne chutove riesenie, ale to su len take kozmeticke zmeny, takze vseobecne by sa dalo povedat, ze nam varenie piva vyslo nad moje ocakavania.

4 komentáre:

šyš povedal(a)...

OMG!!!
A ty ma chces presviedcat, ako nepijes?!
Uz ti neverim ani nos medzi usami :-D

Peti povedal(a)...

To musi byt ale sranda! To je prvy dobry dovod, preco by som mal stravit dajake 2-3 mesiace v australii :))))

Inak tu citam clanky ako Prekva-pivo kruta zima... tak som uz citil alkohol vo vzduchu! :) Ale dufam ze mas dost teplych obleceni a sa neochories.

A este taky mali detail... som uvazoval LSB, co by to mohlo byt... som si najprv myslel ze Luki's Simple Blues ;) Fakt inak najdes obcas este niekde gitaru aby si trosku zahral?

Jan Staskovic povedal(a)...

no caves,

tak som rad, ze uz to pivo je na svete... Luki, predsa len by si mohol jedno odlozit :}

Sranda, som ti hovoril, ze tvoj blog tak pravidelne zhruba citam a dnes ked sme skypovali, tak som tento clanok este nemal odcitany :} ...tak len ze by si vedel, ze to pravidelne mam na mysli pravidelne raz za par dni sa nan pozriem :}}}}}

nech chuti :} ... mas aj nejaku fotku uz z urobeneho pivka?

jaano

PS: Peti, ty si si teda prekvaPIVO vsimol Pivo v tomto slove :} to by si nebol ty :}

Lukas Horvath povedal(a)...

rychlo a strucne:

Sys - vies ako dopadol neveriaci Tomas?

Peti - prekva-pivo si na gitaru obcas zahram, skusim nieco nahrat a poslem ti.

Jaano - fotku z urobeneho pivka urobim a uploadnem v co najblizsom moznom case.