pondelok 7. mája 2007

Labour Day

Tento pondelok som opat nesiel do prace. V Queenslande bol totiz sviatok Labour Day (den prace). Troska ma to prekvapilo, lebo som to nemal vyznacene v australskom kalendari, ktory som dostal a tak som sa o tom dozvedel az v piatok. Osobne som si vzdy myslel, ze den prace je komunistickym sviatkom, kedze je oslavou robotnikov a prace. Z tohto omylu ma vyviedla Vaf (Evka), ktora mi povedala, ze vraj to vzniklo v Australii. Tak som si zistil viac info a naozaj je tomu tak. Den prace vznikol ako oslava 8-hodinoveho pracovneho casu v roku 1856 v Melbourne, ked sa uskutocnil protest proti vykoristovaniu robotnikov. Vlada statu Viktoria nasledne vydala zakon, ktory delil 24-hodinovy den na tri casti 8 hodin praca, 8 hodin relax, 8 hodin spanok. V tej dobe to bola revolucna myslienka a tak sa coskoro pridali aj ine staty Australie a dnes sa to slavi uz takmer vsade na svete. Samotny den oslavy sa ale vsade lisi a dokonca sa lisi aj v samotnej Australii. V Zapadnej Australii, je to prvy marcovy pondelok, vo Viktorii a Tasmanii sa oslavuje druhy pondelok v marci, V Queenslande a Severnom Teritoriu je to prvy majovy pondelok a v Novom Juznom Walese a Juznej Australii je to prvy pondelok v oktobri.

Žiadne komentáre: