štvrtok 14. júna 2007

Dalai Lama

V stredu 13. juna navstivil Brisbane v ramci svojho Australskeho turne renomovany nabozensky i politicky vodca Tibetanov - His Holiness 14th Dalai Lama (Jeho Svatost Dalajlama 14-ty). V ramci svojej navstevy navstivil zopar atrakcii ako Australia ZOO, Geelong a pod. celodennu navstevu ukoncil hodinovou prednaskou v Brisbane Entertainment Centre.


Na prednasku sa dali zakupit listky. Jeden listok stal 0 dolarov + manipulacny rezervacny poplatok 5 dolarov. Kedze Shaun vybavil 6 listkov, jeden nas stal 80 centov. Na prednasku sme isli ja, Shaun, Caitlin, Azz a Amy. Osobne som vobec nevedel co mam ocakavat a isiel som (ako asi vacsina ludi) skor s cielom vidiet Dalajlamu a nie z nabozenskeho hladiska. K budhizmu sa nehlasim (aspon zatial) a tak som dufal, ze nejako zapadnem.


Samotna prednaska zacinala o stvrtej poobede a trvala asi hodinku. Na moje prekvapenie vobec nebola nabozensky orientovana, zdoraznovala skor potrebu vzdelavania mladych ludi a vytvorenia celosvetoveho mieru. Samozrejme, ze padlo par nepriaznivych slov na adresu Ciny ako takej (nechce sa mi rozpisovat spor medzi Cinou a Tibetom, ale verim, ze vacsina ludi ma aspon zakladne info a ak nie, urcite vie, kde ich najde). Pravdupovediac by som tu prednasku prirovnal k takym tym typickym "motivation speeches" (motivacnym prihovorom), ake sme mali na vacsich narodnych, resp. medzinarodnych AIESEC konferenciach. Normalne by som si vedel takeho Dalajlamu ako externeho hosta na akcii AIESECu predstavit. Mal celkom zaujimave myslienky (i ked anglictinu este musi potrenovat) a bol sem-tam aj vtipny, takze nebola to hodina zabiteho casu.

Moja najoblubenejsia veta tohto vecera:

"George Bush is a nice guy ... I know him ... but his politics ... it's a different thing."

Po uspesnej prednaske Dalajlamu, na ktorej bolo cca 15.000 ludi (tolko isto ako na Red Hot Chilli Peppers, akurat typ ludi bol vyrazne odlisny) sme vsetci az na Caitlin isli do podniku pozerat na velkoplosnej obrazovke druhy zapas State of Origin, riadnu rugby mastenicu, ako protiklad toho co sme prave poculi. Vecer sa skoncil dobre, Queensland Maroons vyhrali nad New South Wales Blues a vedu v State of Origin uz 2:0 na zapasy, takze vsetci Queensland ludia bujaro oslavovali, co sa prejavilo aj na mnozstve mojich kolegov v stvrtok rano v praci. Ale o tom niekedy inokedy.

Hlavne si treba vziat k srdcu slova Dalajlamu: "There's no continuous life ... without a peace" a zacat podporovat myslienku svetoveho mieru.

1 komentár:

Peti povedal(a)...

To je ale sranda! Stretnut Dalajlamu... Ale asi on neni taky svety, ako nase katolicke. Tak po ceremonii ani neurobil z vodu vino... :) Ale raz by som ho vypocul, aj keby rozpraval o nabozenstvy. Uvidime.