pondelok 7. mája 2007

Festivalovy vikend

Prvy majovy vikend som mal v plane zucastnit sa dvoch festivalov. V sobotu som chcel ist na Mardi Grass do Nimbinu a v nedelu na Seafood festival v Paddingtone (jedna z casti Brisbane).

Nimbin Mardi Grass

Na Mardi Grass do Nimbinu sme sa v sobotu rano o pol desiatej vybrali ja, Piotr a Shaun. Pozicali sme si auto a okolo dvanastej sme dorazili na miesto. Zaparkovali sme na kraji cesty a po cca 5 minutach sme sa dostali do centra Nimbinu, kde sa festival konal. Festival bol zamerany na podporu marihuany a bol legalne schvaleny vladou Noveho Juzneho Walesu. Festival sa konal na niekolkych miestach v Nimbine (na radnici, v parku, na hlavnej ulici). Hlavna cast programu bola zamerana na prednasky o vplyve marihuany na ludsky organizmus, kde bol aj priestor pre ludi aby mohli diskutovat najma o liecivych a pozitivnych ucinkoch marihuany, o legalizacii (ako je to napr. v holandsku) a pod. Taktiez sa tam konali rozne sutaze, beh cez prekazky a rozne ine. Na viacerych miestach hrali rozne hudobne skupiny, najcastejsim stylom bolo reggae, dub a ska. Ale mne sa pacila aj jedna funk-rockova skupina. Vsade chodili organizatori a predavali nalepky a rozne ine suveniry, z ktorych vytazok sa mal venovat vyskumu liecivych ucinkov marihuany. Cely festival prebehol bez akychkolvek problemov, aj napriek malej ucasti policajtov nikto nikoho nenapadol, ziadna agresivita, bol som velmi milo prekvapeny. Na festival prislo podla mojho odhadu okolo 7-10.000 ludi a boli tam aj rodinky s detmi, partie kamaratov, ci len ludia sami osebe. Vsetci boli priatelski a prisli si tam najma oddychnut a zrelaxovat. My sme sa na festivale v Nimbine zdrzali az do siestej rana. Do Brisbane sme dorazili okolo osmej, vratili auto a isli si trochu pospat.

Seafood Festival

V nedelu som vstal uz okolo jednej poobede, kedze o tretej som sa mal stretnut s ostatnymi clenmi AIESEC, pretoze sme vsetci chceli ist na Seafood festival. Seafood festival vyzera ako taka global village, niekolko stankov s roznymi morskymi pochutkami, krevety, chobotnice, riasy, rozne druhy ryb, morske kraby atd. Na miesto sme dosli okolo tretej a na moje velke prekvapenie tam bolo strasne vela ludi, pocitat by sa dalo v desattisicoch. Bolo potrebne si kupit listky, a tak sme sa postavili do radu. Ked sme sa po asi hodine pohli o desat metrov, rozhodli sme sa to vzdat a radsej na ten festival neist teraz, ale zajst radsej niekedy na veceru do seafood restauracie. Este sme sa zastavili na nejake pivko v blizkom podniku a potom som sa uz ponahlal domov aby som stihal hokej nasich s bielorusmi. Skoda, ze ten seafood festival nevysiel, ale urcite si nenecham ujst navrhnutu nahradu a potom urcite napisem ovela viac o morskom jedle.

Zopar malo fotiek co som urobil najdete tu

Žiadne komentáre: